Costa Rica Dag 2

Dag 2

Ha allen. Vandaag een zeer lange dag gehad. Vanwege de jet leg niet echt lang kunnen slapen en ik en de rest van mijn kamer waren om 0300 al wakker. Na nog een kwartiertje draaien hebben we maar besloten buiten te gaan zitten. Van 0315 tot 0500 vervolgens heerlijk buiten gezeten in de tuin van het Hostel. Uiteindelijk zijn we om 0630 opgepikt met de bus om onze tocht naar het nationale park Tortuguera te beginnen. De busrit hierheen was erg indrukwekkend en divers! Veel dieren gezien en veel verschillende landschappen. We hebben onder andere luiaards, apen, kaaimannen en papagaaien gezien, erg gaaf! Na een heerlijk ontbijt en een verdere bustocht van ongeveer 2 uurtjes kwamen we aan bij onze overstap. We verlieten de bus om vervolgens per boot naar onze slaapplaats te worden gebracht, super gaaf! Dit ging echt over jungle rivieren zoals je deze in films ziet. Daarnaast zoals boven ook beschreven veel wilde dieren gezien.
De boottocht duurde ongeveer een uurtje. Het hotel waar we nu zitten is erg afgelegen en alleen bereikbaar per boot. Het is wel op vaste land, maar er lopen geen wegen naar toe. Erg afgelegen dus! Omdat het hier het hele jaar zo rond de 25 graden is zijn de ramen door onze hotel kamer (lees houten hutje) alleen afgedekt met gaas voor de muggen. Ik hoor dus nu terwijl ik dit typ de krekels tjerpen, de regen op de bladeren vallen, en de golven van de Atlantische oceaan breken in de verte. Heerlijk om te slapen! Na een paar uurtjes in het hotel / resort te hebben gespendeerd zijn we met onze boot naar het dichtstbijzijnde dorpje gegaan. Dit dorpje is voor zover ik weer en kon zien ook alleen bereikbaar per boot. Tijdens onze vaart ernaar toe passeerden we ook een supply boot die de voorraden van het dorpje ging bijvullen. In het dorpje hebben we een rondje gelopen, wederom apen gezien en ook papagaaien. Ook hebben in een tentje aan de oever van de rivier een cocktail gedaan, heerlijk! Hierna weer terug gegaan met de boot naar het hotel/resort. Vanavond nog met z'n allen lekker gegeten en nog een drankje te gaan.

Voor nu zit het erop voor vandaag, ik ben al vanaf 0300 uur lokale tijd wakker, dus ik ga lekker slapen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jenneke:
    14 april 2022
    Wat ontzettend gaaf zeg en mooie foto's. Zelf gemaakt of door iemand van de groep!
    Beetje jaloers ben ik wel.
  2. Peter:
    14 april 2022
    Gaaf hoor en mooie foto’s, Genieten👍